Od lewej: R. Trześniowski, J. Lewicki, M. Schmidt

O przebiegu kilkudniowej awarii sieci ciepłowniczej w Zamościu, rekompensatach dla klientów oraz badaniach przyczyn awarii mówiło dzisiaj szefostwo Veolii Wschód Sp. z o.o. podczas konferencji prasowej.

Awaria sieci ciepłowniczej w Zamościu zaczęła się w sobotę (9 lutego), wystąpiła jednocześnie w kilku punktach miasta. Niezadowolenie mieszkańców Zamościa wynikało nie tylko z braku ogrzewania i ciepłej wody, ale też utrudnień w ruchu, m.in. na ul. Hrubieszowskiej i Wyszyńskiego. Sytuację relacjonowaliśmy na bieżąco w osobnym artykule.

Dziś w Hotelu Zamojskim zorganizowano konferencję prasową. W spotkaniu z dziennikarzami wzięli udział: prezes spółki Janusz Lewicki oraz członkowie zarządu – Roman Trześniowski i Marek Schmidt.

Będą rekompensaty dla klientów

W sytuacji kiedy nie dostarczamy ciepła, przewidziane są rekompensaty – poinformował Janusz Lewicki, prezes Veolii Wschód Sp. z o.o. Jak dodał, o wypłatę rekompensaty mogą zwracać się podmioty będące stroną umowy, np. spółdzielnie mieszkaniowe w imieniu swoich mieszkańców.

W trakcie konferencji zaprezentowano na slajdach m.in. przebieg awarii dzień po dniu, mapę punktów z awarią, zaangażowane zasoby ludzkie i techniczne oraz komunikaty medialne (na slajdach znalazły się fragmenty zaczerpnięte z Portalu Zamojskiego). Jak wynika z przygotowanej mapki, awarie wystąpiły w następujących punktach miasta: Hrubieszowska, Peowiaków, Kamienna, Partyzantów, Wyszyńskiego. Prace nad usunięciem awarii trwały 24 godziny na dobę, brało w nich udział 35 pracowników z Zamościa, Kraśnika i Międzyrzeca, a także pracownicy z dwóch firm zewnętrznych.

Podczas konferencji mówiono też o przyczynie awarii – „rozszczelnieniu sieci w wielu miejscach”. Jaka była przyczyna tych rozszczelnień? Tę kwestię badają eksperci, wyniki ekspertyz mamy poznać „w ciągu miesiąca”.

Materiał filmowy z konferencji można obejrzeć poniżej.