Dziś Czarny Piątek (ang. Black Friday), czyli dzień wyprzedaży i rabatów w wielu sklepach internetowych i stacjonarnych. O czym warto pamiętać podczas robienia zakupów?

Konsumenci powinni pamiętać o kilku podstawowych zasadach, które obowiązują każdego dnia, również w Black Friday.

Po pierwsze, sprzedawca nie ma obowiązku przyjmować zwrotów towarów zakupionych w sklepach stacjonarnych, ale są sklepy, które to umożliwiają. Warto zapytać sprzedawcę jeszcze przed zakupem, czy zwrot będzie możliwy.

Po drugie, zwrot bez podania przyczyny w ciągu 14 dni jest możliwy, jeśli konsument zrobił zakupy przez internet, a drugą stroną transakcji jest przedsiębiorca.

Po trzecie, wadliwy produkt zakupiony w atrakcyjnej cenie można reklamować. Nie ma znaczenia, że towar został przeceniony, chyba że przyczyną obniżki była ta konkretna wada i klient został o niej poinformowany przed zakupem.

W przypadku wątpliwości można zadzwonić na infolinię konsumencką pod numerem 801 440 220 lub 22 290 89 16. W przypadku konkretnych problemów, lepiej skontaktować się z Inspekcją Handlową lub właściwym miejscowo rzecznikiem konsumentów. Numer do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Zamościu: 84 677 24 22.

Najnowsze artykuły w kategorii „Wiadomości”

materiał nadesłany

Szkoła Podstawowa nr 2 w Zamościu – w Europie

Szkoła Podstawowa nr 2 w Zamościu po raz kolejny weźmie udział w programach Unii Europejskiej.

Sylwester w Zamościu

Sylwester 2019/2020: wystąpi m.in. Golden Life

Znamy pierwsze szczegóły tegorocznej imprezy sylwestrowej w Zamościu. Jak dowiedział się Portal Zamojski, wystąpi m.in. zespół Golden Life.

fot. Adrian Such

Na Rynku Wielkim powstaje „Świetlny Labirynt”

Na Rynku Wielkim w Zamościu powstaje „Świetlny Labirynt” – nowa atrakcja na sezon zimowy.

fot. Adrian Such (archiwum)

Idzie zima. W Zamościu spadł pierwszy śnieg

Zima zbliża się wielkimi krokami. Tej nocy w Zamościu spadł pierwszy śnieg. Choć nie jest go dużo, w mieście ruszyła akcja odśnieżania ulic i chodników.